اشتون پس از طرح مذاکره با آمریکا چه گفت؟
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
شریعتمداری در دانشگاه تهران:
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: تحریم ها برای مسائل هسته ای نیست بلکه مسئله هسته ای بهانه ای برای تحریم است و اتفاقا نگرانی غرب این است که برنامه هسته ای ایران به نقطه تعادل برسد و زمینه ای برای تحریم وجود نداشته باشد.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در نشستی که بعدازظهر دوشنبه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تحولات منطقه دارای سه ویژگی اسلامی ، ضد استکباری و مردمی بودن است که این کار همان ویژگی های انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: تفاوت مشکلات اقتصادی ما با غرب این است که در کشور ما در عرصه اقتصادی معارض وجود دارد یعنی دست ها و قدرت هایی که با ما در این عرصه به مقابله پرداخته اند و تحریم ها بخشی از آن است اما بحران اقتصادی در غرب ساختاری است.

شریعتمداری با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم ها بر علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای است و یا این برنامه هسته ای برنامه ای برای تحریمها است گفت: پرونده یک کشور تنها در دو حالت قابل انتقال به شورای امنیت است. یکی آنکه تذکرات آژانس را برای پیشگیری رعایت نکرده باشد و دیگر اینکه شواهدی حاکی از انحراف پرونده و انحراف در استفاده از فعالیت های صلح آمیز  به سمت تولید سلاح دیده شود که هیچکدام از این موارد در پرونده ایران نیست.

وی تصریح کرد: در شورای امنیت معیارها سیاسی است به همین دلیل روند طولانی می شود و دلیل طولانی شدن روند پرونده هسته ای ایران نیز همین است. به هر حال ما مسیر خود را طی می کنیم و پیش بینی این است که غرب هیچ اراده ای برای پایان دادن به پرونده هسته ای ایران ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها مطرح می شود که چرا ما این اندازه فشار هسته ای را تحمل می کنیم و اگر به دنبال سلاح نیستیم آیا تامین برق تا این اندازه حائز اهمیت است. یکی از مسئولین ما به تازگی مصاحبه ای داشتند و در مورد مذاکره با آمریکا چیزی گفتند. اشتون بلافاصله از این موقعیت استفاده کرد و گفت این کافی نیست و ما سئوالاتی در رابطه با روابط شما با حزب الله و موشک های بالستیک ایران داریم.

شریعتمداری تاکید کرد: تحریم ها برای مسائل هسته ای نیست بلکه مسئله هسته ای بهانه ای برای تحریم است و اتفاقا نگرانی غرب این است که برنامه هسته ای ایران به نقطه تعادل برسد و زمینه ای برای تحریم وجود نداشته باشد.

وی گفت: همیشه هدف اعلامی با هدف اقدامی دشمن یکسان نیست. آمریکایی ها بارها نشان داده اند که اهداف اعلامی شان با اهداف اقدامی متفاوت است. دلیل اینکه آمریکایی ها حاضر نیستند چالش  هسته ای ما را علیرغم اینکه همه چیز روشن است پایان دهند این است که آمریکا به یک بن بست بزرگ رسیده است و اگر حتی بپذیریند فرایند هسته ای ایران صلح آمیز است نتیجه این می شود که یک الگوی دیگر از پیروزی برخاسته از مقاومت به نفع ایران اسلامی به دنیا ثابت خواهد شد.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها